Zakup samochodu bywa stresującym wyzwaniem. Trzeba dobrze sprawdzić wiele elementów pojazdu, szczególnie gdy kupujemy go z drugiej ręki. Jak więc postępować, aby nie żałować zakupu? Czemu się dokładnie przyjrzeć? O co zapytać poprzedniego właściciela? Co jeszcze warto zrobić?
Przeczytaj też: https://www.um.pl/co-nalezy-sprawdzic-kupujac-samochod-poradnik/
Kupujemy używany samochód – co sprawdzić?
Jeśli decydujesz się na zakup samochodu z drugiej ręki, powinieneś być bardzo uważny podczas jego oględzin. W pierwszej kolejności sprawdź każdy element nadwozia oraz dachu. Zwróć baczną uwagę na wszelkie plamy rdzy, wgniecenia, zadrapania, a także na szczeliny między panelami nadwozia, na przykład na miejsca między błotnikami, a drzwiami. Jeśli są krzywe i nierówne, oznacza to, że samochód był nieprawidłowo naprawiany lub wadliwie zmontowany w fabryce. Dokładnie obejrzyj również lakier – kolor powinien być identyczny na każdym elemencie nadwozia i dachu.
Przy pomocy latarki dokładnie obejrzyj również nadkola. Często tam w pierwszej kolejności pojawia się rdza. Sprawdź uszczelki wokół okien i drzwi. Upewnij się, że nie gniją lub nie są rozdarte. Uważne obejrzenie szyb to kolejny krok, jaki powinieneś wykonać. Nie mogą mieć dużych rys, a już na pewno pęknięć. O ile małe obicia nie zrobią nam krzywdy, o tyle duża rysa może nas sporo kosztować, gdy z czasem zacznie coraz bardziej pękać.
Na co jeszcze zwrócić uwagę, kupując auto?
Zawieszenie to kolejny element, który wymaga naszej bacznej uwagi. Z pewnej odległości obejrzyj, czy nie załamuje się lub nie opada w jakimś miejscu. Powinno ono być zupełnie poziome i nie mieć żadnych zgięć. Dociskając każdy róg samochodu sprawdź, czy ugina się tylko raz. W przeciwnym razie, zawieszenie jest niesprawne. Pociągnięcie za górną część każdej opony i słuchanie dźwięków, jakie wydają, pozwoli Ci ocenić, czy przegub zawieszenia i łożysko działają sprawnie.
Ważne, abyś pamiętał, że jakiekolwiek uszkodzenie ramy samochodu, dyskwalifikuje go ze sprzedaży. Jak to sprawdzić. Otwórz maskę i sprawdź element, który łączy przednie błotniki oraz górę chłodnicy. Sprawdź, czy są ślady po spawaniu. Śruby nie powinny mieć żadnych zadrapań. W przeciwnym razie oznacza to, że były wymieniane lub ponownie ustawiane, najprawdopodobniej po zderzeniu z innym pojazdem.
Pod maską również obowiązkowo sprawdzamy silnik. Nie powinien mieć żadnych nacieków ani śladów po oleju. Układ wydechowy samochodu nie może mieć żadnych śladów rdzewienia. Sprawdź również, czy prawidłowo działają wszystkie światła w samochodzie: światła mijania, światła drogowe, kierunkowskazy, światła przeciwmgielne, światła hamowania, trzecie światło hamowania i światło cofania.
Zobacz też: http://www.juniorhandling.pl/sprawdz-powinienes-dbac-o-lakier-samochodowy/